Pohang
Bilim ve Teknoloji Universitesi buyuk olcekli veri yonetiminde Sosyal Medya ve
Bulut Bilisim teknolojilerini kullaniyor.
Pohang Bilim ve Teknoloji universitesi 1986 yilinda kuruldu. Asya’ da universiteler arasi siralamada ust siralarda yer alan universite Kore Cumhuriyeti’nin guneydogu sahilinde bir kampus universitesi. Universitenin 3000’ e yakin ogrencisi, 240 fakulte calisani, 800 arastirmacisi var.
Universite 10 lisans egitimi ve 15 lisans ustu
egitim veren bolume sahiplik ediyor. Bilgisayar Muhendisligi
bolumu bilgi teknolojilerinin cesitli yonleri ustune arastirma ve calismalari
iceriyor ve bilgisayara yonelik olarak
bilgisayarin teknik temellerinden yazilim uygulamalarina kadar cok cesitli
alanlarda egitim veriyor.
Bolumun egitim ustune visyonu, ogrencileri ust duzeyde rekabete acik kuresel liderler olarak yetistirmek. Bu vizyonun parcasi olarak universite mufredat programini surekli gozden geciriyor. Bu yolla “gercek dunya” ve universite egitimi arasindaki acigi en iyi bir sekilde kapatmanin yollarini ariyor. bilgisayar bilimini mufredatinda bir suredir akademi ve endustri arasinda bir aciklik goruluyordu ve bu konu surekli olarak ele aliniyordu. Mufredat programlarinin tasariminda endustride bugun var olan egilimlerin yansitilip yansitilmadigi konusunda sorular gundemdeydi. Universitelerin is ve teknoloji dunyasindaki degisimlere yeteri cabuklukta ayak uydurup uyduramadiklari, gelecegin profesyonel kadrolarinin dogru tip bir egitim alip almadiklari bu sorulan sorular arasindaydi.
Bolumun egitim ustune visyonu, ogrencileri ust duzeyde rekabete acik kuresel liderler olarak yetistirmek. Bu vizyonun parcasi olarak universite mufredat programini surekli gozden geciriyor. Bu yolla “gercek dunya” ve universite egitimi arasindaki acigi en iyi bir sekilde kapatmanin yollarini ariyor. bilgisayar bilimini mufredatinda bir suredir akademi ve endustri arasinda bir aciklik goruluyordu ve bu konu surekli olarak ele aliniyordu. Mufredat programlarinin tasariminda endustride bugun var olan egilimlerin yansitilip yansitilmadigi konusunda sorular gundemdeydi. Universitelerin is ve teknoloji dunyasindaki degisimlere yeteri cabuklukta ayak uydurup uyduramadiklari, gelecegin profesyonel kadrolarinin dogru tip bir egitim alip almadiklari bu sorulan sorular arasindaydi.
Bilgisayar Muhendisligi yardimci profesorlerinden Seung-won Hwang’ a gore bu durum
kendini en cok lisans veritabani mufredatinda gostermekteydi. Universite’
de geleneksel veritabani kurslari
ogrencileri tek bir makina ustunde kurulu veritabani yonetimi sisteminde
varolan ustduzeyde yapilandirilmis kucuk veri tablolariyla egitmekteydi. Ancak “gercek dunya” da hayata atilan
ogrenciler birbirleriyle entegre edilmis platformlarda, tek bir makina ustunde
varligi surdurulemeyen yapilandirilmis
ya da degil buyuk olcekli verilerle ugrasmak zorunda.
Bu gelismeler
dogrultusunda Seung-won
Hwang Microsoft sirketi’ nin bulut bilisim platformu olan Window Azure
urunu ile Web Olcekli Veri Yonetimi kurslari mufredati icin bir labaratuar el
kitabi hazirlama onerisinde bulundu. Bu mufredat sayesinde ogrenciler Bulutta
buyuk capta biraraya kilitlenmis sistemlerde varolan buyuk olcekli verilere acilabildi.
Hwang Windows Azure seciminde rol oynayan nedenleri
soyle siraliyor:
- Windows Azure sanal olarak ninirsiz bir depolama alani sunuyor , bu nedenle de buyuk olcekli veriler siniflardaki proje amaclari icin kullanilabiliyor. Bu acilim, ogrencilere veriyi nasil birden fazla dugum noktasina aglayabileceklerini ve bu tur calismayla nasil bir cozum gelistirebileceklerini gosteriyor.
- Windows
Azure ve SQL Azure her turlu depolama gereksinimini karsiliyor. Bu
depolama hem yapilandirilmis hem de yapilandirilmamis verileri kapsiyor.
Boylece ogrenciler bu iki veri tipinin birbiriyle ilintisi oldugu
noktalarda cozum gelistirebiliyor.
- Buyuk
olcekli verilerle bulutta yazilim uygulamalari gelistirmek kurumsal web
sitelerinin onemli kose taslarindan biridir. Ogrenciler kendi projelerini bulut
bilisim uygulamalari olarak
yayinlayabiliyorlar, Elastisitenin onemini sezebiliyor ve bunun
endustri platformlarinda nasil basarilabildigini anliyorlar.
Ogrencileri bu konuda heveslendirmek icin Hwang veriyi populer sosyal paylasim sitesi
olan Twitter’ a koymaya karar verdi. Hwang, ogrencileri hem buyuk olcekli ve hemde yapilandirilmamis veriye acmak icin 3 proje konusu gelistirdi:
- Web Olcekli
Grafiklerin yaratilmasi: 40 milyondan fazla Twitter hesabi ve 1 bilyon
takipci iliskisi kullanarak toplumsal network trafiginin yaratilmasi. Hwand
Twitter yoluyla ogrencilerin ilgisini bulut platformlarina cekmeye
calisiyor.
- Yapilandirilmis
ve yapilandirilmamis verilerin bir araya getirilmesi: (Twitter hesap,
profil ve ad bilgilerini) iceren veri tabani tablolariyla grafikleri bir
araya getirerek algoritma ve veri yapilandirilmasi. Bu yolla ogrenciler
SQL Azure’ un kendi servisleriyle nasil bir araya geldigini goruyor.
- Endustri
Olcekli Servislerin kullanilmasi: Ortak arkadasliklarin sayisi ustunde calismak,
arkadas tavsiyelerini getirebilir ve birden cok makina ustunde veriyi
dagitma ve onun islenme gereksinimlerine yanit verebilir. Ogrencilerin tasarladigi dagitim agi
algoritmalarina bagli olarak, arkadas tavsiyelerin dogrulugu ve etkinligi ogrencileri en iyi tasarimlari
gelistirme yolunda motive edebilir.
Hwang labaratuvar el kitabi icin kaynak olarak da
Microsoft sirketinin “Bulut Bilisim Kaynak Set (Cloud
Computing Resource Kit) ” ni kullandi.
Ogrencilerin ucte ikisi Windows Azure projelerini
degerlendirdiklerinde asagidaki
sonuclara ulasildi:
Ogrencilerin %91’ i Windows Azure ve Windows SQL
platformunu faydali buldu.
%88’ i bu projelrin gelecek kariyerlerine yararli olacagina isaret etti.
5 uzerinden 4.42’ si labaratuarin faydali oldugunu
5 uzerinden 4.64’ u labaratuar materyallerinin iyi hazirlandigini soyledi.
%88’ i bu projelrin gelecek kariyerlerine yararli olacagina isaret etti.
5 uzerinden 4.42’ si labaratuarin faydali oldugunu
5 uzerinden 4.64’ u labaratuar materyallerinin iyi hazirlandigini soyledi.
Hwang bu labaratuarlarda %28 ogrencinin zorluklarla
karsilastigini ve bunun nedeninin geleneksel platformlardan bulut bilisim
platformuna gecisteki adaptasyon oldugunu soyluyor. Bu konuda ogrencilere
yardimci olmak uzere tum kod yazma surecini emule etti ve emulasyon kodunu Windows
Azure uzerinde calistirarak gosteren video
ornekleri hazirladi.