Pohang Bilim ve Teknoloji Universitesi buyuk olcekli veri yonetiminde Sosyal Medya ve Bulut Bilisim teknolojilerini kullaniyor.

Pohang Bilim ve Teknoloji universitesi 1986 yilinda kuruldu. Asya’ da universiteler arasi siralamada ust siralarda yer alan universite Kore Cumhuriyeti’nin guneydogu sahilinde bir kampus universitesi.  Universitenin 3000’ e yakin ogrencisi, 240 fakulte calisani, 800 arastirmacisi var.

Universite 10 lisans egitimi ve 15 lisans ustu egitim veren bolume sahiplik ediyor.  Bilgisayar Muhendisligi bolumu bilgi teknolojilerinin cesitli yonleri ustune arastirma ve calismalari iceriyor ve bilgisayara yonelik olarak bilgisayarin teknik temellerinden yazilim uygulamalarina kadar cok cesitli alanlarda egitim veriyor. 


Bolumun egitim ustune visyonu,  ogrencileri ust duzeyde rekabete acik kuresel liderler olarak yetistirmek. Bu vizyonun parcasi olarak universite mufredat programini surekli gozden geciriyor. Bu yolla “gercek dunya” ve universite egitimi arasindaki acigi en iyi bir sekilde kapatmanin yollarini ariyor. bilgisayar bilimini mufredatinda bir suredir akademi ve endustri arasinda bir aciklik goruluyordu ve bu konu surekli olarak ele aliniyordu. Mufredat programlarinin tasariminda endustride bugun var olan egilimlerin yansitilip yansitilmadigi konusunda sorular gundemdeydi. Universitelerin is ve teknoloji dunyasindaki degisimlere yeteri cabuklukta ayak uydurup uyduramadiklari, gelecegin profesyonel kadrolarinin dogru tip bir egitim alip almadiklari bu sorulan sorular arasindaydi.


Bilgisayar Muhendisligi yardimci profesorlerinden Seung-won Hwang’ a gore bu durum kendini en cok lisans veritabani mufredatinda gostermekteydi. Universite’ de  geleneksel veritabani kurslari ogrencileri tek bir makina ustunde kurulu veritabani yonetimi sisteminde varolan ustduzeyde yapilandirilmis kucuk veri tablolariyla egitmekteydi.  Ancak “gercek dunya” da hayata atilan ogrenciler birbirleriyle entegre edilmis platformlarda, tek bir makina ustunde varligi surdurulemeyen  yapilandirilmis ya da degil buyuk olcekli verilerle ugrasmak zorunda.

Bu gelismeler dogrultusunda Seung-won Hwang Microsoft sirketi’ nin bulut bilisim platformu olan Window Azure urunu ile Web Olcekli Veri Yonetimi kurslari mufredati icin bir labaratuar el kitabi hazirlama onerisinde bulundu. Bu mufredat sayesinde ogrenciler Bulutta buyuk capta biraraya kilitlenmis sistemlerde varolan buyuk olcekli verilere acilabildi.

Hwang Windows Azure seciminde rol oynayan nedenleri soyle siraliyor:

  • Windows Azure sanal olarak ninirsiz bir depolama alani sunuyor , bu nedenle de buyuk olcekli veriler siniflardaki proje amaclari icin kullanilabiliyor. Bu acilim, ogrencilere veriyi nasil birden fazla dugum noktasina aglayabileceklerini  ve bu tur calismayla nasil bir cozum gelistirebileceklerini gosteriyor.
  • Windows Azure ve SQL Azure her turlu depolama gereksinimini karsiliyor. Bu depolama hem yapilandirilmis hem de yapilandirilmamis verileri kapsiyor. Boylece ogrenciler bu iki veri tipinin birbiriyle ilintisi oldugu noktalarda cozum gelistirebiliyor.
  • Buyuk olcekli verilerle bulutta yazilim uygulamalari gelistirmek kurumsal web sitelerinin onemli kose taslarindan biridir.  Ogrenciler kendi projelerini bulut bilisim uygulamalari olarak  yayinlayabiliyorlar, Elastisitenin onemini sezebiliyor ve bunun endustri platformlarinda nasil basarilabildigini anliyorlar.
Ogrencileri bu konuda heveslendirmek icin  Hwang veriyi populer sosyal paylasim sitesi olan Twitter’ a koymaya karar verdi. Hwang, ogrencileri hem buyuk olcekli  ve hemde yapilandirilmamis veriye acmak icin 3 proje konusu gelistirdi:

  • Web Olcekli Grafiklerin yaratilmasi: 40 milyondan fazla Twitter hesabi ve 1 bilyon takipci iliskisi kullanarak toplumsal network trafiginin yaratilmasi. Hwand Twitter yoluyla ogrencilerin ilgisini bulut platformlarina cekmeye calisiyor.
  • Yapilandirilmis ve yapilandirilmamis verilerin bir araya getirilmesi: (Twitter hesap, profil ve ad bilgilerini) iceren veri tabani tablolariyla grafikleri bir araya getirerek algoritma ve veri yapilandirilmasi. Bu yolla ogrenciler SQL Azure’ un kendi servisleriyle nasil bir araya geldigini goruyor.
  • Endustri Olcekli Servislerin kullanilmasi: Ortak arkadasliklarin sayisi ustunde calismak, arkadas tavsiyelerini getirebilir  ve birden cok makina ustunde veriyi dagitma ve onun islenme gereksinimlerine yanit verebilir.  Ogrencilerin tasarladigi dagitim agi algoritmalarina bagli olarak,       arkadas tavsiyelerin dogrulugu ve etkinligi ogrencileri en iyi tasarimlari gelistirme yolunda motive edebilir.
Hwang labaratuvar el kitabi icin kaynak olarak da Microsoft sirketinin “Bulut Bilisim Kaynak Set (Cloud Computing Resource Kit) ” ni kullandi.

Ogrencilerin ucte ikisi Windows Azure projelerini degerlendirdiklerinde  asagidaki sonuclara ulasildi:

Ogrencilerin %91’ i Windows Azure ve Windows SQL platformunu faydali buldu.
 %88’ i bu projelrin gelecek kariyerlerine yararli olacagina isaret etti. 
5 uzerinden 4.42’ si labaratuarin faydali oldugunu 
5 uzerinden 4.64’ u labaratuar materyallerinin iyi hazirlandigini soyledi.

Hwang bu labaratuarlarda %28 ogrencinin zorluklarla karsilastigini ve bunun nedeninin geleneksel platformlardan bulut bilisim platformuna gecisteki adaptasyon oldugunu soyluyor. Bu konuda ogrencilere yardimci olmak uzere tum kod yazma surecini emule etti ve emulasyon kodunu Windows Azure uzerinde calistirarak  gosteren video ornekleri hazirladi.