Neden Bulutta olmaliyiz? 


Oracle’ in Finansal Urun Stratejisi Yoneticisi  Terrance Wampler,  Oracle bloguna yayinlanan bir yazisinda ozetle sunlari soyledi:

Kariyerim, Mali Yonetim Sistemlerini tasarlamak ve gelistirmekle gecti. Bunun cogu da Oracle ile oldu. Her gun ya musterilerle bulusur ya da telefonla konusurum. Zamanimin cogu da Oracle Financials (Oracle Mali Yonetim Sistemi) ile  calisan CFO (Bas Mali Isler Sorumlusu) larin ve kontrolorlerin karsi karsiya kaldiklari cesitli sorunlarla ilgilidir.

Once Bulut cozumlerinin yararlariyla baslayalim:  Ilk once tasarruf geliyor. Bulut hizmetleriyle yalnizca kullandiginiz mallara para oduyorsunuz. Bu sizi paraniz karsiliginda daha iyi bir servis aldiginiz konusunda rahatlatiyor. Buna ek olarak nakit paranizi asli isinize ayirmaniz ve boylece masraflar ve tasarruflar arasinda daha iyi bir uyum saglamaniz mumkun oluyor. Boylece diyebiliriz ki, listenin basinda toplam sahiplik maliyetlerindeki dusme geliyor.

Ikinci yarar optimasyonla ilgilidir. Bulut hizmetleriyle daha az Bilgi Teknolojisine gereksinim duyacaksiniz, dolayisiyla Bilgi Teknolojileri kaynaklarinizi daha iyi bir deger yaratmada kullanabilir, daha ust duzeyde projelere  optimize  edebilirsiniz. ..

En son yarari ise Hizlandirici olmasidir. Projelerin baslatilmasi ve kurulmasi sureclerini hizlandirdigi icin para tasarruf edeceksiniz. Bilgi Teknolojileri alt yapilariyla ugrasmak zorunda degilsiniz ve hemen uygulamasina baslayabilirsiniz.

Gecen ay New York City’ deki CFO Zirvesinde 70 CFO ile hizli bir anket yaptik. Onlara neden yalnizca finansal servislere degil de, Bulut Servislerine ilgilendiklerini sorduk. Ilk yanit dusuk maliyet oldu.

Ancak elbette dusunulmesi gereken riskler de vardir. Insanlarin ilk dusundugu, veri sahipligi ve guvenligidir. Veriniz gercekten de guvencede midir? Kendi gizlilik politikasi ihtiyaclarinizi karsilayabilecek misiniz? Ozel mali verilerinizin aciga cikmasini ister misiniz? Servis saglayicisina guveniyor musunuz? Gordugunuz gercekten sizin verileriniz mi? Bu veriye siz mi sahipsiniz yoksa bu verileri baskalari mi yonetiyor? ..

ikinci bir risk kategorisi guvenilirlik. Servis saglayicisi kendini kanitlamis bir uretici mi? Standardlarinizi ve politikalarinizi, ic hizmet servis anlasmalarini Bilgi Teknolojileri dairelerinizden alip, kontrolu baska birilerinin eline birakiyorsunuz. Bunu yaptiginizda hala isinizin istedigi degisimlere adapte olabilecek misiniz? servis saglayiciniz sizin is buyumenizi kapsayabilecek mi? Ihtiyac duydugunuz servis altyapisini size verebilecek mi? Guvenilirlik buna dayanir?

Ucuncu olarak Performans geliyor. Bunun da risk anlaminda iki bileseni var. Ilki sudur: Servis saglayiciniz,  yeni  calisanlarinizin ve yeni islerinizin alt yapilarini ve servis duzeyini olceklendirebilecek mi? Ikincisi de  anlasmaya vardiginiz fiyat ve sabitlediginiz oran, ek maliyetleri ve yukselen servis ucretlerini kapsayacak mi? Diger bir nokta maliyettir. Istediginiz hizmet duzeyini alamazsaniz ne olur?  Ya servisi sonlandirmak isterseniz? Birkac yil sonra servisten ayrilip baska bir servise gecmek isterseniz ne olacak? O zaman verinizi bir servisten otekine gecirebilecek misiniz? Yazilimlari degistirebilir misiniz? Entegrasyon calisacak mi? Bunlar insanlarin her zaman dikkate almadigi maliyet bilesenleridir.

En son olarak da is ornegi geliyor...... Is orneginiz  buluta gecmeye uygun mu?....

CFO zirvesinde yapilan  ankette, CFO’ larin gordugu en buyuk risk, veri guvenligi, verinin geriye hareket edebilirligi, ve alinacak riskleri hakli cikaracak bir is ornegi.

Terrance Wampler, buluta gecmenin artilari ve eksilerini boyle siraladiktan sonra, onemli olan bu artilarin ve eksilerin uygun bir bicimde dengelenmesidir, diyor. Bu sorularin yanitini onumuzdeki yazisinda anlatacagini soyluyor.

Yazinin kaynagi