Neden
Bulutta olmaliyiz?
Oracle’ in Finansal Urun
Stratejisi Yoneticisi Terrance Wampler, Oracle bloguna yayinlanan bir yazisinda ozetle
sunlari soyledi:
Kariyerim, Mali Yonetim
Sistemlerini tasarlamak ve gelistirmekle gecti. Bunun cogu da Oracle ile oldu. Her
gun ya musterilerle bulusur ya da telefonla konusurum. Zamanimin cogu da Oracle
Financials (Oracle Mali Yonetim Sistemi) ile calisan CFO (Bas Mali Isler Sorumlusu) larin
ve kontrolorlerin karsi karsiya kaldiklari cesitli sorunlarla ilgilidir.
Once Bulut cozumlerinin
yararlariyla baslayalim: Ilk once tasarruf
geliyor. Bulut hizmetleriyle yalnizca kullandiginiz mallara para
oduyorsunuz. Bu sizi paraniz karsiliginda daha iyi bir servis aldiginiz
konusunda rahatlatiyor. Buna ek olarak nakit paranizi asli isinize ayirmaniz ve
boylece masraflar ve tasarruflar arasinda daha iyi bir uyum saglamaniz mumkun
oluyor. Boylece diyebiliriz ki, listenin basinda toplam sahiplik
maliyetlerindeki dusme geliyor.
Ikinci yarar optimasyonla
ilgilidir. Bulut hizmetleriyle daha az Bilgi Teknolojisine gereksinim
duyacaksiniz, dolayisiyla Bilgi Teknolojileri kaynaklarinizi daha iyi bir deger
yaratmada kullanabilir, daha ust duzeyde projelere optimize edebilirsiniz. ..
En son yarari ise Hizlandirici olmasidir. Projelerin baslatilmasi ve kurulmasi
sureclerini hizlandirdigi icin para tasarruf edeceksiniz. Bilgi Teknolojileri
alt yapilariyla ugrasmak zorunda degilsiniz ve hemen uygulamasina
baslayabilirsiniz.
Gecen ay New York City’ deki CFO Zirvesinde 70 CFO ile
hizli bir anket yaptik. Onlara neden yalnizca finansal servislere degil de, Bulut
Servislerine ilgilendiklerini sorduk. Ilk yanit dusuk maliyet oldu.
Ancak elbette dusunulmesi gereken riskler de vardir.
Insanlarin ilk dusundugu, veri sahipligi
ve guvenligidir. Veriniz gercekten de guvencede midir? Kendi gizlilik
politikasi ihtiyaclarinizi karsilayabilecek misiniz? Ozel mali verilerinizin
aciga cikmasini ister misiniz? Servis saglayicisina guveniyor musunuz? Gordugunuz
gercekten sizin verileriniz mi? Bu veriye siz mi sahipsiniz yoksa bu verileri
baskalari mi yonetiyor? ..
ikinci bir risk kategorisi guvenilirlik. Servis saglayicisi kendini kanitlamis bir uretici mi?
Standardlarinizi ve politikalarinizi, ic hizmet servis anlasmalarini Bilgi
Teknolojileri dairelerinizden alip, kontrolu baska birilerinin eline
birakiyorsunuz. Bunu yaptiginizda hala isinizin istedigi degisimlere adapte
olabilecek misiniz? servis saglayiciniz sizin is buyumenizi kapsayabilecek mi? Ihtiyac
duydugunuz servis altyapisini size verebilecek mi? Guvenilirlik buna dayanir?
Ucuncu olarak Performans
geliyor. Bunun da risk anlaminda iki bileseni var. Ilki sudur: Servis saglayiciniz,
yeni
calisanlarinizin ve yeni islerinizin alt yapilarini ve servis duzeyini
olceklendirebilecek mi? Ikincisi de anlasmaya
vardiginiz fiyat ve sabitlediginiz oran, ek maliyetleri ve yukselen servis
ucretlerini kapsayacak mi? Diger bir nokta maliyettir. Istediginiz hizmet
duzeyini alamazsaniz ne olur? Ya servisi
sonlandirmak isterseniz? Birkac yil sonra servisten ayrilip baska bir servise
gecmek isterseniz ne olacak? O zaman verinizi bir servisten otekine
gecirebilecek misiniz? Yazilimlari degistirebilir misiniz? Entegrasyon
calisacak mi? Bunlar insanlarin her zaman dikkate almadigi maliyet
bilesenleridir.
En son olarak da is ornegi geliyor...... Is orneginiz
buluta gecmeye uygun mu?....
CFO zirvesinde yapilan ankette, CFO’ larin gordugu en buyuk risk,
veri guvenligi, verinin geriye hareket edebilirligi, ve alinacak riskleri hakli
cikaracak bir is ornegi.
Terrance Wampler,
buluta gecmenin artilari ve eksilerini boyle siraladiktan sonra, onemli olan bu
artilarin ve eksilerin uygun bir bicimde dengelenmesidir, diyor. Bu sorularin
yanitini onumuzdeki yazisinda anlatacagini soyluyor.
Yazinin kaynagi