Şimdi Artık En Sıkıcı Yazılımlar Bile Oyunlaştırılacak.
2011 yılında kurulan
Kaliforniya merkezli Badgeville şirketi, yeni nesil Oyunlaştırma Teknolojisi olan
Davranış Platformu 5.0’ yu duyurdu.
Bu yeni teknoloji sayesinde
büyük şirketler gelişmiş , ölçeklenebilir ve güvenlikli Oyunlaştırma
programlarını kendilerini güçlendirmek
için kullanacaklar. Bu programlar sayesinde bu şirketler özellikle
müşterilerine ve çalışanlarına yönelik yazılım programlarına Oyunlaştırma
yöntemleri de ekleyerek onları kendi şirket ve ürün portföylerine daha sıkı
bağlayacaklar.
Badgeville şirketinin Davranış Platformu 2013 yılında Bulut Yazılım
Platformu olarak ödül kazanmıştı. Oyunlaştırma piyasasında da dünyanın lideri
olarak görülmektedir. Platform şu anda dünyanın en büyük marka şirketleri
tarafından kullanılmaktadır. Bunların arasında American Express , Samsung ,
Oracle da var.
Bu yeni teknoloji trendi yani
Oyunlaştırma, 2011 yılında Gartner (Amerikalı
bilgi teknoloji araştırma ve danışmanlık firması ) tarafından görülmüştü. 2011
yılında yapılan toplantılardan birinde Gartner, " 2014 yılında, Dünyanın
ilk 2000 örgütünün yüzde 70’ inden
fazlasının en az bir tane '
oyunlaştırma' yazılımı kullanacağını" açıklamıştı. Gartner analistleri
Oyunlaştırma’ nın geleceğini incelenmiş
ve önümüzdeki beş yıl içinde çok önemli bir eğilim olacağını duyurmuşlardı.
Gartner araştırma başkan yardımcısı
Brian Burke, Oyunlaştırma’nın 2012 yılında Facebook , eBay veya Amazon .. gibi
önemli platformlardan biri olabileceğini söylemişti. Brian Burke şöyle demişti:
“Bilgi İletişim liderleri müşterilerini ve çalışanlarını şirketlerine daha çok
angaje etmek için Oyunlaştırma’yı kullanmak yönünde fırsatlar keşfetmelidir.
Positif davranış biçimlerini motive etmek için oyun mekanizmalarının nasıl
kullanılacağını anlamak başarı için kritik bir önem taşımaktadır.”
Gamification – Oyunlaştırma
genellikle oyun yönü olmayan yazılım uygulamalarını daha eğlenceli ve ilgi
çekici hale getirmektir. Endüstri uzmanları tarafından çok önemli bir trend
olduğu görülen Oyunlaştırma can sıkıcı, yeknesak yazılımlara bunları
kullananları memnun edecek ve işlerini zevke dönüştürecek eğlence unsurları ve
ufak oyunların eklenmesidir. Yazılım
kullanıcılarını oyunculara dönüştürecek Oyunlaştirma sağlık, kamu sektörü,
alışveriş, bilim gibi sanayinin heen hemen her dalında uygulanabilir.