Yukarıdaki grafik, sektörlere göre Kamu-Bulutu müşterilerinin dağılımı gösteriyor. Hala bazı alanlarda Kamu-Bulutu hizmetlerinden tam kapasiteyle yararlanılmadığı ortada. Grafik, Bulut danışmanı eski Kamu-Bulutu uzmanı Mark Craddock' a ait.
İngiliz hükümetinin kamu-bulutu (G-Cloud) olarak bilinen satış portföyü şu ana kadar büyük bir başarı elde etti. Bunu artık kimse inkar edemiyor. 100 milyon pounddan daha fazla bir harcamanın yapıldığı kamu-bulutu servisi, geleneksel bilgi iletişim tedarik zincirlerinden çok daha fazla etkili oldu. Kamu-Bulutu sayesinde bilgi iletişim pazarı daha ucuz maliyetlerle KOBİ' lere açıldı.
Kamu-Bilutu servisleri sayesinde bazı müşteriler %50 oranında, bazıları ise %60 oranında para tasarrufundan söz ediyorlar.
Bu konuda yapılabilecek tek eleştiri ise bu servisin tam kapasiteyle kullanılmıyor olması.
İdari merkezi daireler ve belediyeler dışında bu alanda istenilen düzeyde bir bilinçlenmeye henüz ulaşılamadı. Bağımsız bulut danışmanı eski Kamu-Bulutu Bulut-mağazası yöneticilerinden Mark Craddock, bu servisin daha geniş bir alıcı kitlesine ulaştırılmasının önünde duran engeller konusunda ilginç bir yorum getiriyor.
Craddock' un yaptığı analizlere göre, Kamu-Bulutu ile yapılan işlem sayısı her geçen gün büyümekle birlikte, yeni müşteriler ve tedarikçileri kazanma konusunda grafikler düz bir çizgi gösteriyor. İşlemlerin çoğu halihazırda varolan müşteriler ve tedarikçiler tarafından yürütülüyor.
Örneğin NHS (İngiltere Ulusal Sağlık Servisi) altında çalışan bir kurum olan Bakım Kalite Kurumu162 işlem gerçekleştirmiş. Bu işlemlerin 50' sı Axis12, ve 90' i Computacenter tarafından gerçekleştirilmiş. Geri kalan 22' sı ise diğer 5 şirkete ait.
Çalışma Bakanlığı' nin çoğu işlemleri 6 şirket tarafından gerçekleştirilmiş - Fivium, IBM, Huddle, Parity, DXW and Zuhlke.
İş ve Emeklilik Sözleşmeleri Dairesi' nin 206 işleminin 40' i Emergn' e 121' i Valtech' e gitmiş.
Craddock' a göre bu durum bile eskiye oranla yine de büyük bir ilerleme olduğunu kaydediyor. Eskiden bilgi iletişim işlemlerinin %80' ini 5 ya da 6 büyük şirket elinde tutuyordu, bugün ise durum daha farklı. Ayrıca eskiden İngiliz hükümeti "ticari gizlilik" arkasına gizlenip harcama verilerini halktan saklıyordu. Bugün tüm harcamalar kamuoyuna açılmış durumda. Herkes bunları görebiliyor.
Ancak hala gidilecek uzun bir yol var. Eğer hükümet kamu-Bulutu servislerinde bugüne kadar elde ettiği başarıda kalıcı olmak ve verdiği sözü hakkıyla yerine getirmek istiyorsa Kamu-Bulutu hizmetini etkin bir biçimde daha geniş kitlelere ve alıcılara ulaştırmalıdır.
|